Ο εγγυημένος τρόπος

να τραβήξετε την προσοχή των υποψηφίων πελατών σας

 

Θα τραβήξετε την προσοχή των πελατών σας όταν μπείτε στο μυαλό τους και δείτε τι τους απασχολεί.

Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη πουν κάνουν οι εταιρίες είναι το να αναπτύσσουν προϊόντα που βασίζονται σε μια ‘’μεγάλη ιδέα’’.

Έχω δει πολλούς επιχειρηματίες να πηγαίνουν σε διευθυντές μάρκετινγκ και να τους λένε:  H εταιρία μου σχεδίασε αυτό το καταπληκτικό προϊόν το οποίο είναι τόσο καλό, που πουλιέται από μόνο του. Θα κάνει θραύση στην αγορά. Έχω μια αποθήκη γεμάτη απ’ αυτά. Μπορείς να με βοηθήσεις να τα βγάλω στην αγορά;

Υπάρχουν πολλές μεγάλες ιδέες στην αγορά. Ακόμα και οι καλά οργανωμένες και εκτελεσμένες ιδέες βρίσκονται σε κάθε γωνιά, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι όλες πετυχημένες στην αγορά. Τα προϊόντα και τα διαφημιστικά μηνύματα που κερδίζουν τους ανθρώπους λένε για πράγματα που ήδη οι άνθρωποι σκέφτονται στο μυαλό τους. Απευθύνονται σε ερεθίσματα και υποσυνείδητα μηνύματα που κρύβονται βαθειά στο μυαλό των πελατών τους. Υπόσχονται να λύσουν τα προβλήματα των ανθρώπων. Προβλήματα που τους κρατούν ξύπνιους τη νύχτα.

Πριν μερικά χρόνια μια εταιρεία στην Αμερική είχε την μεγάλη ιδέα, που ίσως την έχετε ακούσει. Ποια ήταν αυτή; Hταν η προγραμματισμένη παράδοση οικιακών καταναλωτικών προϊόντων. Η ιδέα ήταν ότι μόλις σου τελείωνε κάτι στο σπίτι οτιδήποτε και να ήταν αυτό,  από τρόφιμα προϊόντα καθαρισμού, μέχρι βιταμίνες κ.α  η υπηρεσία αυτή θα αναπλήρωνε τις προμήθειές σου αυτόματα. Το μόνο που χρειαζόταν να κάνεις ήταν να διαλέξεις τον τρόπο παράδοσης και δεν χρειαζόταν να σκεφτείς αυτά τα είδη ποτέ ξανά. Ήταν Η ΜΕΓΑΛΗ ΙΔΕΑ επειδή ήταν βολικό και εύκολο για τους πελάτες. Και για την εταιρεία ήταν μια αυτόματη ροή εσόδων.

Φαινόταν πολλά υποσχόμενο Κανείς όμως δεν φαινόταν να χάνει τον ύπνο του επειδή ίσως να του τελείωνε το χαρτί υγείας ή ο αφρός ξυρίσματος. Κανείς δεν το σκεφτόταν καθόλου στ’ αλήθεια. Ήταν μια μεγάλη ιδέα από την πλευρά της εταιρείας. Αλλά όχι από την πλευρά του πελάτη.

Ήταν μια αποτυχία. Πολλοί  άνθρωποι που επένδυσαν σε αυτή την ‘’μεγάλη ιδέα’’, έχασαν χρήματα.

Γιατί απέτυχε η μεγάλη ιδέα; Επειδή δεν έκανε τον κόπο να μπεί  στο μυαλό των πελατών. Να μάθει τι τους ανησυχεί, τις ανάγκες τους και τα θέλω τους. Δεν προσανατολίστηκε σε αυτά που  σκέφτονταν.

Ένα πολύ πρακτικό παράδειγμα πάνω σ’ αυτό είναι το μάρκετινγκ στο διαδίκτυο. Οι μηχανές αναζήτησης είναι ένας πάρα, μα πάρα πολύ ισχυρός τρόπος να αποκτήσεις νεους πελάτες και είναι ουσιαστικά δωρεάν. Αν κάποιος πληκτρολογήσει μια συγκεκριμένη φράση σε μια μηχανή αναζήτησης στην google παραδείγματος χάρι και το προϊόν σας εμφανιστεί ανάμεσα στις πρώτες καταχωρήσεις, αυτό είναι δωρεάν διαφήμιση. Μπορείτε να βγάλετε πολλούς πελάτες μ’ αυτόν ακριβώς τον τρόπο.

Όπως θα ξέρετε όμως, δεν είναι τόσο απλό να βάλεις μερικές πληροφορίες για την εταιρεία και το προιόν σε μια ιστοσελίδα και να περιμένεις να έρθουν πελάτες.

Το μυστικό είναι το εξής:  Πρέπει να ταιριάζει η φράση που πληκτρολογεί ο πελάτης με το περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σας. Είναι πολύ σημαντικό αυτό το ταίριασμα. Και προϋποθέτει να ξέρετε ακριβώς τι ψάχνουν ήδη οι πελάτες σας. Αυτή η φράση που πληκτρολογούν στο Yahoo ή στο Google είναι μέρος αυτού που έχουν ήδη στο μυαλό τους. Μπείτε ανάμεσα σε αυτήν τη συζήτηση που έχει ο πελάτης με τον εαυτό του και το προϊόν σας  θα πουλήσει.

 

Επόμενο: Εξειδικεύστε το μήνυμά σας

 

 

 

 

Share Button
Read More